SusanneInOeganda.reismee.nl

Webale!

Hi mzungu’s en Eddy,

Donderdag ben ik samen met Inge en Innocent naar de school geweest waar ik een poos terug ook was. Een paar van de jongens van het dropin centre gaan daar naar school. De jongens vertelden deze keer dat ze geen schoolspullen hebben. Ze doen allemaal een praktijkopleiding, maar kunnen alleen met hun vrienden meekijken en als ze geluk hebben wat lenen, als hun vrienden snel klaar zijn. Het lijkt me behoorlijk lastig om een kappersopleiding te volgen zonder schaar en rollers e.d..

Dankzij mijn lieve familie heb ik nu genoeg geld ingezameld om die spullen voor ze te kopen! Webale!! (bedankt). Morgen ga ik deze spullen kopen samen met Innocent. Ook Innocent is jullie super dankbaar. Ze heeft me wel 100 keer gezegd iedereen te bedanken. Mooi om te zien hoe veel ze om deze kinderen geeft.

Vrijdag ochtend kwam ik aan bij het dropin centre en trof ik Innocent buiten aan. Ze was donderdag in alle haast haar sleutels vergeten en Philip was er niet vandaag. Er was dus weinig te doen voor ons, aangezien alle spullen op het kantoor lagen dat dus op slot zat. Gelukkig kon de kok wel bij het eten en konden de kinderen dus wel te eten krijgen. Ik ben toen maar vroeg naar het boyshome gegaan, waar ik lekker heb voorgelezen aan de twee jongste kinderen (4 en 5 geloof ik). Was leuk om hen wat individuele aandacht te geven.

Dit weekend was iedereen van het Doingooodhuis, behalve Anne en ik, naar Banda Island. Anne en ik hadden dus het huis even voor onszelf, wat ook wel even lekker is. Zeven mensen in zo’n huisje is toch best veel namelijk. Vrijdagavond hebben we lekker een filmpje gekeken en zaterdag zijn we naar Nafasi geweest. Dit is een weeshuis waar Anne vrijwilligerswerk heeft gedaan tijdens de eerste periode van haar reis in Oeganda. Kon ik toch nog even lekker baby’tjes knuffelen! Wat opviel is dat er drie tweelingen zijn! Veel mensen geloven hier dat tweelingen ongeluk brengen o.i.d. of hebben er geen geld voor. Het zijn wel super schattige kindjes allemaal. We hebben met de iets oudere kindjes even op de trampoline gesprongen en geschommeld. Nafasi komt binnenkort op tv: zondag 19 en 26 april en 3 mei om 10.05 op NPO 2.

Na het bezoekje aan Nafasi zijn we weer even naar de craft market geweest. Anne had nog een paar spullen nodig en natuurlijk kon ik me weer niet inhouden. Goh, volgens mij schrijf ik dit in elk verhaal op mijn blog?

’s Avonds een feestje gehad en daarna lekker uit geweest. En zondag ochtend gewoon op tijd opgestaan, lekker ontbeten met wat pannenkoeken en wezen sporten! Ook al had ik er totaal geen energie voor en heb ik niet echt heel actief gedaan, om vervolgens lekker in slaap te vallen op het bedje naast het zwembad.

Vandaag, maandag, zijn we weer op outreach geweest, omdat er niet veel kinderen in het dropin zijn. In totaal hebben we drie uur gelopen en bijna geen kinderen gevonden dus dat was wel jammer. Heb het er met Innocent over gehad dat we een beter ontbijt moeten geven aan de kinderen na zo’n hele tocht, of het dropin centre moet verhuizen naar een buurt waar meer straatkinderen zijn. Ik denk dat het laatste niet echt een optie is, maar ga het eerste wel overleggen met de baas van Agape.

Reacties

Reacties

Martin

That 's the spirit Susanne! Goed bezig...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood